userfiles/top/0db0b8c6-54de-4753-bc8c-3434cafcb5cf.gif

פרויקטי BOT

קבוצת אפריקה ישראל ראתה כבר לפני שנים רבות את הפוטנציאל העצום הטמון בפרויקטי BOT (בנה, הפעל, העבר) ו- PFI (פרויקטים ציבוריים במימון וייזום פרטי) והייתה חברת התשתית הראשונה בישראל להוציא אל הפועל פרויקטים מסוג זה.

בבסיסם של פרויקטים במתכונת BOT ו- PFI, עומדת עבודה משותפת עם הממשלה ומוסדות ציבור, אשר אינם מסוגלים לעמוד בהוצאות הבנייה הגבוהות ללא השקעות פרטיות.

עם פרויקטים אלה נמנים: כביש האגרה הראשון של ישראל - כביש מס' 6; מעונות הסטודנטים של האוניברסיטה העברית בירושלים; מגדל היובל, בו שוכנים משרדי הממשלה בתל אביב; בית הסוהר הפרטי הראשון בישראל; ופרויקט הרכבת הקלה בתל אביב.

פרויקטי בנייה ותשתית נוספים מבית אפריקה קבוצה ניתן למצוא בעמוד הראשי של: נדלן

  • כביש 6 - כביש חוצה ישראל

    כביש 6 - כביש חוצה ישראל

    כביש 6 הוא אחד מפרויקטי הבנייה הגדולים והחשובים ביותר שידעה מדינת ישראל. הכביש מהווה את "עמוד השדרה התחבורתי" של המדינה ועובר לאורכה. אפריקה ישראל הובילה, יחד עם שותפיה, את פרויקט הקמת הכביש. תוך עמידה בלוחות הזמנים שנקבעו ותוך שמירה מירבית על איכות הסביבה והשטחים הירוקים שלאורך הכביש.

    בכביש נעשה שימוש במערכות הגבייה והניטור המתקדמות בעולם. המערכות מזהות באופן אוטומטי את לוחית הרישוי של הרכב ומחייבות את חשבון הנהג בגין קטעי הנסיעה שביצע, טכנולוגיה המאפשרת נהיגה רציפה, ללא צורך בעצירה במחסומי גבייה.
  • מעונות סטודנטים (כפר הסטודנטים)

    מעונות סטודנטים (כפר הסטודנטים)

    קבוצת אפריקה ישראל הקימה את כפר הסטודנטים על הר הצופים בירושלים. הכפר פועל החל משנת 2007, והוא פרויקט ה-BOT הראשון בתחום מזה 25 שנה. 

    במסגרת הפרויקט, הקימה החברה 9 בניינים המכילים 1,500 חדרים, ואפשרות להוספת 3 בניינים ו-500 חדרים נוספים. החברה מפעילה ומתחזקת את הכפר למשך תקופת הזיכיון, ובסופה יימסרו הבניינים לאוניברסיטה העברית. פרויקט מעונות הסטודנטים היווה אבן דרך בבנייה בישראל, ופתר את בעיית שיכון הסטודנטים, תוך שהוא מספק אמצעי דיור מודרניים ברמה גבוהה.
  • כביש 431

    כביש 431

    קבוצת אפריקה ישראל זכתה באמצעות חברת הבת דניה סיבוס, במכרז ה-PFI לתכנון, בנייה ותחזוקה של כביש מספר 431 למשך 20 שנה. הכביש מחבר את מודיעין עם ראשון לציון ואורכו כ-21 ק"מ.  והוא נחשב לאחד מפרויקטי ה-PFI הגדולים בשנים האחרונות.

    היום מחזיקה דניה סיבוס ב 25% מהזכיין וממשיכה לתפעל ולתחזק את הכביש.